Kolej Transsyberyjska 2 klasa

  • Schemat wagonu 2 klasy

Wagon 2 klasy

W liniowych pociągach transsyberyjskich 2 klasa oznacza wagon sypialny z przedziałami 4-osobowymi. Przedziały można zamknąć od wewnątrz, co jest praktyczne, gdy podróżuje się ze znajomymi lub z rodziną. Dwa łóżka są umiejscowione na dole, a dwa na górze – wszystkie prostopadle do kierunku jazdy pociągu. Pomiędzy dolnymi łóżkami znajduje się przy oknie niewielki stolik.

Każdy wagon jest wyposażony w dwie toalety z umywalką umiejscowione na obu końcach wagonu. W każdym wagonie znajduje się ponadto samowar z bezpłatną wrzącą wodą dostępną przez 24 godziny na dobę. W niektórych pociągach przedziały 2 klasy są wyposażone w w niewielkie telewizory, jest to jednak nadal wyjatek.

Jak zamówić bilety 2 klasy?

Chętnie zamówimy dla Państwa bilety 2 klasy. Zamówienie biletów na czas (najpóźniej 100 przed odjazdem) pozwoli nam wykupić dla Państwa najlepsze miejsca w wagonie – na środku wagonu i z dala od toalet. Te miejsca są uważane za najlepsze, gdyż panuje przy nich najmniejszy ruch. Dodatkowo w wypadku dwóch podróżujących razem osób możemy wówczas wykupić zalecaną konstelację miejsc: dwa łóżka nad sobą (nie oba dolne lub oba górne).

Chętnie zamówimy też przedział 4-osobowy do wyłącznej dyspozycji 2 lub 3 osób. Z tej możliwości mogą skorzystać podróżujący razem znajomi lub rodzina. Nie we wszystkich krajach jest to możliwe – przykładowo koleje w Chinach i Indiach nie przewidują takiej opcji ze względu na zbyt dużą liczbę pasażerów w stosunku do miejsc w pociągach.

Zamów bilety

Ceny biletów

W składzie większości pociągów transsyberyjskich jest najwięcej wagonów 2 klasy. Oznacza to, że nawet stosunkowo późno jest największa szansa na zdobycie miejsc 2 klasy. Jeżeli jednak chcieliby Państwo być ulokowani w tym samym przedziale lub mieć cały przedział do własnej dyspozycji, polecamy przysłanie zamówienia na co najmniej 100 dni przed odjazdem.

Górne czy dolne łóżko?

W wypadku dwóch razem podróżujących osób najlepszą konstelacją miejsc są dwa łóżka nad sobą – jedno dolne + jedno górne. Wprawdzie większość kojarzy dolne łóżka z większym komfortem i z tego względu prosi nas o zamówienie dwóch dolnych łóżek. Ta pierwsza myśl okazuje się jednak później błędna, gdyż na dolnych łóżkach siedzą w dzień także pasażerowanie “z góry”. Dzielenie się w ciągu dnia dolnym łóżkiem należy do utartych już zwyczajów transsyberyjskich i niemniej do dobrego tonu. Na dolnych łóżkach siedzi się, spożywa posiłki, pije towarzyską herbatkę i rozmawia. Powoduje to, że dolne łóżka sa w dzień praktycznie cały czas zajęte. Wykupując zatem dwa dolne łóżka muszą Państwo jedno z nich “oddać” w ciągu dnia obu pasażerom “z góry”. Mając natomiast jedno łóżko dolne i jedno górne, nie trzeba w ciągu dnia rezygnować z żadnego z nich – na dolnym można siedzieć i uczestniczyć w “życiu przedziału”, a na górnym wyciszyć, zdrzemnąć się, poczytać książkę lub napisać “na żywo” sprawozdanie z podróży.

Osobom podróżującym w pojedynkę polecamy samodzielny wybór – wybierając dolne łóżko pamiętajmy, że będziemy musieli się nim w ciągu dnia dzielić z pasażerem z góry, natomiast wybierając górne łóżko będziemy mogli na mim w ciągu dnia poczytać książkę, przespać się lub wyciszyć, będziemy jednak nieco zależni od pasażera z dołu, który będzie się z nami dzielił swoim podwójnym miejscem do siedzenia. Dla niektórych osób nie bez znaczenia jest ponadto konieczność “wdrapania się” na górę – nie jest to ani trudne ani łatwe, nie potrzebna jest duża sprawność fizyczna, jednak przy braku jakiejkolwiek sprawności lub w wypadku dużych wątpliwości polecamy wybór dolnego łóżka.

Mogą Państwo zamówić u nas każdy odcinek trasy i każdą klasę biletową.

Wspólnie stworzymy indywidualną koncepcję podróży i zrealizujemy wycieczkę według Państwa pomysłu!

Zapytaj o wycieczkę:

Zapraszamy również do naszego biura w Berlinie!
W dzielnicy Prenzlauer Berg w spacerowej odległości pomiędzy dworcami S-Bahn:
Schönhauser Allee i Gesundbrunnen
znajdą nas Państwo na ulicy Isländische Str. 2a.

Print Friendly, PDF & Email
  • EYAND TRAVEL logografika